Wednesday, January 5, 2011

Selamat Tahun Baru

Baru je siap posting baru aku dapat 1 mesej dan dua call.

Satu mesej dari kawan aku yg nak pakai duit, dia repair 2 laptop satu laptop aku tapi tak siap siap. Yang satu lagi laptop kawan aku yg lain dah siap tapi takde duit nak ambik. Hmmmm..... Kalau dah terdesak orang akan minta apa saja dari siapa saja.

Satu lagi call dari member aku yg bateri keretanya weak ketika sedang ada di bandar yg jauhnya 3o km dari tempat aku berada. Kesian pulak kenangkan dia dengan anak isteri. Tapi aku dah cakap aku kena banyak kesiankan diri aku sendiri tahun ni. Lalu aku bagi no kawan aku yang terdekat. Pandai-pandai la dia uruskan masalah dia. Aku rasa benda tu boleh setel.

Satu lagi dari mamat kat FB yang dok usha aku untuk join SCORE A. Benda ni aku nampak potensi dia tapi aku terpaksa postpone dgn dia. Dia punya ligat aku respek sebab masih duduk di tahun akhir pengajian.

Pengajaran hari ini: Masa dan wang kita sentiasa diburu orang tanpa kita sedari. Kalau punya lebih apalah salah kita berikan sikit pada orang lain. Tapi kalau kita sendiri kekurangan kedua-dua benda itu maka fikirkan diri sendiri lebih baik pada ketikanya. Utamakan yang utama. Yes.

No comments:

Post a Comment